Bekymrede foreldre i fortvilelse: – Ingen kan fortelle meg om sønnen min er en av de skadde

Nord Universitet som tar inn flere tusen studenter hvert år. Foto: Arkiv
ØVELSE ØVELSE ØVELSE Nettopp har prøvd i flere timer å komme i kontakt med Nord universitet uten hell. Nå begynner fortvilte foreldre å bruke sosiale medier i håp om å få vite mer om situasjonen.

En bekymret forelder reagerer over stillheten fra Nord universitet etter at et kjøretøy kjørte inn i en folkemengde ved campus i Bodø.

"Jeg har en sønn som studerer ved Nord Universitet og ser på nettet at en bil har kjørt inn i en mengde med folk der!!! Hvordan i alle dager kan dette skje i Bodø kommune ?", skriver den fortvilte forelderen på sosiale medier.

Vedkommende er tydelig påvirket av situasjonen og setter spørsmålstegn ved sikkerhet og informasjonen hun ikke mottar.

"Hvem er det som har ansvaret for innbyggernes sikkerhet i denne kommunen??? Jeg får ikke svar på min sønns mobil og INGEN kan fortelle meg om han er en av de skadde ! Hjeeeeelp !!!!!", avslutter forelderen.

Nettavisen Nettopp har prøvd å komme i kontakt med universitetsledelsen og politiet i flere timer, men ingen av partene har foreløpig kommentert saken.

Klokken 11.25 kom Nettopp i kontakt med fungerende kommunikasjonssjef ved Nord universitet.

– Vi vil ikke kommentere saken.