Finn roen: Hunstad kirke lanserer studenttilbud

Hunstad kirke fyller 10 år og lanserer et tilbud for studenter.

En oase av ro og fellesskap

Mellom tunge pensumbøker, forelesninger og eksamensstress kan studentlivet være en hektisk reise. Nå har Hunstad kirke et samarbeid med det lokale studentmiljøet.

De har etablert en hjertevarmende oase for studenter som søker avbrekk fra den travle hverdagen. Dette tilbudet gir studentene muligheten til å senke skuldrene, trekke pusten og nyte en avslappende kopp kaffe i fine omgivelser.

Sokneprest

Reiulf Pedersen, sokneprest ved Hunstad kirke, uttrykker seg slikt om tilbudet:

- Tilbudet handler om at hver onsdag fra klokken ni på morgenen til tre på ettermiddagen er kirken åpen for studenter som kan komme hit for å lese og bruke kirken til en lesesal. Vi legger til rette slik at de kan få fred og ro her.

Videre forteller han at de kan ta med seg mat, bruke kjøkkenet for å lage seg kaffe og gjøre det de må for å gjøre seg klare til en eventuell eksamen.

Til slutt avslutter soknepresten med at de er tilgjengelig for en koselig prat for å finne Gud og for å gi gode råd.

Sokneprest i Hunstad kirke, Reiulf Pedersen, oppfordrer studenter til å bruke kirken som lesesal. Foto: Sidad Chooly