Fire personer kjemper om lederstilling i kommunen: – Trigga meg veldig

Søknadsfristen til ny avdelingsdirektør i Saltdal er ute, blant søkerne er Ole Bøhlerengen som har jobbet med kultur store deler av sitt liv.

Fire personer har søkt om stillingen som avdelingsdirektør i Saltdal kommune, derav 2 kvinner og 2 menn. Elfrid Boine har stillingen i dag. Ifølge Saltenposten går Boine snart av med pensjon. Stillingen er på heltid og søknadsfristen gikk ut 07.09.2021.

Avdelingsdirektøren vil få en sentral rolle i utviklingen av kommunen og være en aktiv bidragsyter i kommunedirektørens ledergruppe.
Avdelingsområdet omfatter grunnskole, voksenopplæring, flyktningetjeneste, barnehage, fritidsklubb, kulturskole, kulturformidling og bibliotek. Dette er et tjenesteområde med særlig fokus på å gi barn og unge gode oppvekst- og utviklingsvilkår, står det i stillingsannonsen.

En av dem som har søkt på jobben er kulturskole rektor Ole Andre Bøhlerengen, han kommer opprinnelig fra Drammen men har bodd i Saltdal store deler av livet. Han har vært opptatt av kultur hele livet og bruker mye av hans tid utenfor jobben med kultur i kommunen.

– Jeg har bodd i Saltdal i 26 år, og jobbet mye med oppvekst og kulturfeltet. Og når det ble en mulighet for å komme seg opp, og faktisk sitte i en ledende rolle og jobbe strategisk, trigga det meg veldig, sier Bøhlerengen.

Ole Bøhlerengen forteller at han lenge har jobbet med kultur i kommunen, og er lidenskapelig opptatt av å legge til rette for barn og unge.

– Det jeg ønsker å få til er å jobbe godt fremover og legge til rette for gode oppvekstvilkår for barn og unge. Og jeg føler absolutt at det er gode muligheter for å få til dette i Saltdal, legger Bøhlerengen til.

Søkerliste Avdelingsdirektør for oppvekst og kultur

- Sigrid Tjong Pettersen (37) Butikkmedarbeider Coop Røkland
- Ole André Bøhlerengen (49) Kulturskolerektor Rognan
- Tore Ramberg (55) Rektor Valberg