To fra Gildeskål lettere skadet i Nordavind-brannen

Gildeskål kommune bekrefter at det befant seg elever fra kommunen ved Nord universitet da brannen startet.

Klokken 11.30 avholdt Gildeskål kommune en pressekonferanse i kjølvannet av brannen ved studenthotellet Nordavind ved Nord universitet i Bodø. Kommunen kunne meddele at et antall elever og voksne tilhørende Gildeskål videregående skole var tilstede ved Nordavind da brannen startet, i forbindelse ved et realfagsprosjekt i samarbeid ved universitetet.

To av elevene har lettere skader, og får medisinsk hjelp på stedet. Kommunen har ikke ytterligere informasjon om skadede personer, men er i løpende kontakt med politiet. Gildeskål kommune vil komme tilbake med mer informasjon når den blir tilgjengelig.

Gildeskål kommune satte umiddelbart inn en krisestab etter at de fikk meldinger om brannen. Kommunen har også satt opp telefon for pårørende, som kan nås ved telefonnummeret 00 00 00 00.