Hanne tar opp kampen mot Bodø kom-mune

Hanne Jakobsen (55) jobbet som lærer i Bodø før, nå vill hun sammen med eieren av 4H-Gård Finn Arne Almås ta opp kampen mot Bodø kommune for å fortsette med programmet for barn med funksjonshemmede vasker kan fortsette å besøke H4-Gård.

Kampen mot Bodø Kommune

Hanne forteller at skolen har hatt muligheten for barn som har vokst opp med funksjonshemmede vansker skal få muligheten til å besøke dyrene hos H4-Gård hvor de kan kjenne på gleden og kjærligheten fra dyrene, men også aktiviteter som å ri på hestene som er der. Hun forteller videre at kontrakten som skolen har sammen med H4-Gård går ut i år og at skolen har hatt mulighet til å ha disse mulighetene fordi kommunen har støttet programmet med økonomisk hjelp som kan hende at de ikke kommer til å gjøre neste år. som er hovedgrunnen for at hun vill ta opp kampen mot Bodø kommune, som at skolen kan fortsette med tilbudet som skolen har for barn med fysiske utfordringer og sliter med verbalt språk.

-       Hva er det som gir deg motivasjonen til å ta opp saken mot Bodø Kommune?

-       Det er veldig viktig at man ikke tar mulighetene fra barnene, spesielt nå siden vi heller ikke har tilbud for terapi bad som vi hadde før.

Hanne forteller at hun kommer til å gjøre alt hun kan for at barnene ikke mister muligheten til å besøke H4-Gård siden barnene som sliter med fysiske og verbalt språk har det ofte vanskeligere å finne aktiviteter som de kan være med på etter skolen. Derfor det er viktig for henne at barnene kan føle at de er en del av noe og at de kan få beholde det lille ekstra som de har. Vi har heller ikke tilbud lengere for terapi bad siden Nordlandsbadet har utbygging, som er enda en grunn for at det er så viktig for henne at de fortsatt kan ha muligheten til å besøke gården.

-       Det hjelper mye på motivasjonen når jeg ser gleden som barnene får når de er der og kontakten de får fra dyrene, som også gir meg motivasjon til å gå utenfor konforsonen min, som å ri på en hest sammen med elevene som jeg aldri hadde gjort før.

-       Siden vi lærere jobber så tette med disse barnene og er tolkere for barnene så gir der meg en indre motivasjon til at vi skal klare å få en ny kontrakt sammen med 4H-Gård.

Avslutter Hanne Jakobsen med.