Ivrige studenter tar turen til Værøy

Solglade studenter tar ferden til Værøy. Foto: Mathilde Martinussen
Øvelse-øvelse-øvelse: Nord universitet har sendt sykepleierstudentene ut til Værøy for å rydde på strendene, studentene er ivrige og setter pris på en dag ute i naturen.

En gruppe sykepleierstudenter sitter nå på hurtigbåten på tur ut mot Værøy. Universitetet har arrangert en ekskursjon med formål å rydde strendene klare til badesesongen på Værøy!

Glad gjeng som er klar for tur, ser fram til å rydde på strendene. sier Mathilde Martinussen.

Strendene på Værøy trekker ofte til seg turister og solglade Bodøværinger som er ute etter å nyte det gode liv på stranden.

Klima temaet er veldig viktig nå, spesielt i møte med framtiden. deler Martinussen

det er totalt 40 studenter som drar utover, en gruppe på Værøy fergen og en gruppe på hurtigbåten Fjordtind.

Hvor mye søppel de skal plukke i dag, vet de ikke, men der er ingen tvil om at dette blir et positivt løft for øykommunen.