"Løp for meg" utenfor City Nord

Lørdag 23.September ble løpet "løp for meg" arrangert utenfor City Nord. Dette ble arrangert av City Nord og barnekreftforeningen, med hjelp av Team Rynkeby.

Klokken nærmer seg 12 og spente barn sammen med engasjerte foreldre strømmer på utenfor City Nord. Ved inngangen til Coop Obs står både Team Rynkeby, barnekreftforeningen og Family sportsclub og forbereder seg for et løp, som skal utføres for en viktig sak.

September er barnekreftmåneden

Stig Sørensen som er Team manager for Team Rynkeby Salten forteller oss om hvorfor dette løpet skal foregå, og hvorfor Team Rynkeby er tilstede:

-City Nord har som kjent september som barnekreftmåneden, og barnekreftforeningen har et løp som heter "løp for meg", hvor pengene går til inntekt for barnekreftforeningen. Så derfor er Team Rynkeby til stede sammen med flere andre, for å få dette arrangementet til å gå.

Family Sportsclub vartet opp med oppvarming

Som nevnt var også treningskjeden family sportsclub tilstede med et par representanter kledd i svarte, sporty klær. Sørensen forteller hvorfor de er tilstede:

-Family Sportsclub vil ha oppvarming for ungene her før start, på en scene som står rett bak her, hvor de har musikk og engasjement for ungene slik at de er klar til det løpet de skal gjennomføre etterpå.

Etter litt tid var oppvarmingen i gang med to unge danseinstruktører på scenen. Barna, sammen med foreldre stod foran scenen og danset, og oppvarmingen var en suksess.

Therese Ellingsen som jobber på Family Sportsclub var en av representantene som var tilstede. Hun syntes at saken de løper for er viktig:

-Kreftforeningen er jo kjempeviktig, og de som har disse utfordringene. Så det at man fronter saken syns jeg er kjempeviktig, sier hun.

Løpet og premien

Da oppvarmingen var ferdig virket det som at barna hadde energi og var klar til å løpe. Team Rynkeby lagde to løyper, et for de minste barna og et litt lengre et for de eldre barna. Ettersom at startfeltet var med parkeringsplassen utenfor City Nord, måtte Team Rynkeby stoppe både inn- og utkjøring av parkeringsplassen slik at barna kunne starte løpet.

De telte ned fra fem og allerede på én begynte noen av barna å løpe. Konkurranseinstinktet slo inn på noen, og de første barna var i mål etter kort tid. Da alle barna kom i mål, så fikk de både medalje, frukt og drikke.

-Var helt perfekt

Når løpet var ferdig og alle barna hadde fått premier og mat, så var Stig i ekstase over arrangementet:

-Første dagen har vært helt perfekt. Det er jo masse engasjerte unger, og de som så de løp kunne se at de virkelig brente for dette. Det var veldig moro.

-Også er vi kjempefornøyd med at det var såpass mange som stilte opp. Vi har hatt over hundre stykk som har vært med på arrangementet, så det har vært kjempeartig. Så får vi håpe at det kommer flere neste gang, men det har vært veldig bra, avslutter han.