Menn over bord - dette sier Nord universitet

I en pressekonferanse 13:30 møtte kommunikasjonsansvarlig i krise og beredskapsledelsen: Andreas Førde, pressen for å svare på spørsmål angående ulykken på sjøen. Foto: skjermdump livestream Nettopp

Her er det vi vet så langt:
- Onsdag morgen ble Nord Universitet varslet om en skipskollisjon i Vestfjord utenfor Bodø.
- Studenter og ansatte ved Nord Universitet både fra Bodø og Levanger var på vei til Værøy på utflukt i forbindelse med studier.
- Førde sier i konferansen at Nord Universitet ikke kan uttale seg om antall skadde. I en senere uttalelse fra direktør for Universitetssykehuset Kari Skarsaune, kom det frem at ca. 50 pasienter var kommet inn på Mørkved Universitetssykehus (MUS)
- Politiet har etablert et nummer til pårørendetelefon, i tillegg til et pårørende- og evakueringssenter på Alstad i Bodø.
- All undervisning på universitetet er avlyst ut dagen.