Brannen på Nordavind: Dette har skjedd

Dramatikken på Mørkved fortsetter, dette har skjedd så langt

09:16: Politiets nettpatrulje melder om brann i Nordavind studentbolig like ved Nord universitet på Mørkved
09:28: Nødetatene er på stedet. Mye røyk - evakuering settes i gang
09:33: Meldes om kraftig brann. Politiets innsatsleder er på stedet. Situasjonen er fortsatt uavklart.
09:37: Mørkved Universitetssykehus etablerer krisestab for å bistå med medisinsk hjelp.
09:48: Fauske kommune etablerer krisestab.
09:59: Nord Universitets kriseledelse beslutter i samråd med politiet å evakuere alle på campus.
10:11: Politiet melder at de har kontroll på en person ved studentboligene, og at politiet undersøker hans rolle i forbindelse med brannen. Personen ivaretas av politi og helsevesen.
11:00: Bodø kommune holder pressekonferanse.
11:17: Tjue personer er evakuert, ti sendt til Mørkved Universitetssykehus for behandling, melder politiet.
11:30: NRK melder om at Nordland politidistrikt bekrefter at en person er omkommet i brannen på Nordavind studenthotell. Det er ikke bekreftet om den omkomne er student av universitetet.

Det er etablert pårørendesenter i forbindelse med hendelsen i Mørkvedhallen. Pårørende bes ringe telefonnummer: xxx xx xxx

Politiet melder klokken 11:17 at tjue personer er evakuert. Ti personer er sendt til Mørkved Universitetssykehus for behandling.

NRK melder om at det like før klokken 11:30 ble bekreftet fra Nordland politidistrikt at en person er omkommet i brannen på Nordavind studenthotell. Det er ikke bekreftet om den omkomne er student av universitetet.

Politiet har pågrepet en person på stedet, og etterforsker hans involvering.

Skadeomfanget er fortsatt uavklart. Søk og slukkingsarbeid på Nordavind fortsetter.

Saken oppdateres.